Algemene voorwaarden
Iedereen
wordt verondersteld onze algemene verkoop- en betalingsvoorwaarden te kennen en
deze te aanvaarden.
Firmagegevens
E.V.I.
BVBA
Fabrieksstraat 1A
3980 Tessenderlo
Tel: 013-677007
info@evibvba.be
www.evibvba.be
BTW nummer BE
0461 860 055
Orders
Orders
worden onder voorbehoud aangenomen en uitgevoerd volgens ons kunnen.
U
ontvangt na bestelling steeds een schriftelijke bevestiging via mail.
De
goederen worden verkocht en als aanvaard beschouwd in onze kantoren en
magazijnen, wat ook de plaats, wijze of de voorwaarden van de levering mogen
zijn.
Verzendingskosten
zijn ten laste van de klant..
Prijzen
De
prijzen zoals deze online staan vermeld zijn bindend, tenzij er sprake is van
overmacht en zijn steeds inclusief BTW.
Voor
betaling bij levering (onder rembours) wordt er een toeslag van 5% gerekend op
de totale bestelwaarde (excl. leveringskosten).
Transport /
levervoorwaarden
De levertermijn is niet bindend.. Na
3 maanden vanaf besteldatum bestaat de mogelijkheid om deze schriftelijk te
annuleren. Zakelijke klanten hebben geen recht op annuleren.
De
geleverde goederen blijven eigendom van E.V.I.BVBA tot de volledige
betaling van de facturen.
Eigendomsrecht
Bestellingen
die afgehaald dienen te worden bij E.V.I. BVBA dienen binnen de maand
afgehaald te worden. Deze termijn start vanaf het moment dat alle bestelde
producten klaarliggen in onze winkel. Wij sturen u een e-mail eens uw bestelling
compleet is en klaar voor afhaling.
Wanneer
u als klant een bestelling plaatst en ervoor kiest om uw bestelling te laten
leveren, dient deze eerst betaald te worden. Uw bestelling blijft 1 maand
gereserveerd in ons magazijn. Deze termijn start vanaf het moment dat alle
bestelde producten klaarliggen in onze winkel. Wij sturen u een e-mail eens
uw bestelling compleet en klaar voor afhaling is.
Indien
u uw bestelling niet komt afhalen of niet betaalt binnen de termijn van 1 maand,
behouden wij het recht uw bestelde producten terug in voorraad te nemen alsook
de bestelling te annuleren.
Retourvoorwaarden
U
kan alle goederen via de webshop besteld binnen de 14
dagen na
ontvangst ruilen of retourneren zonder boete en zonder opgave van motief,
volgens het Europese herroepingsrecht. Het vermelden van de reden van retour is
dus niet verplicht maar kan wel nuttig zijn voor ons om onze service en aanbod
te verbeteren. De verzendingskosten voor het terugsturen zijn steeds ten laste
van de klant.
U
dient steeds eerst via mail uw retourformulier aan te vragen dat u dan bij uw
retourpakket dient te steken voor verzending..
Waar moet de retour aan
voldoen?
Een
artikel wordt enkel en alleen retour aanvaard als het voldoet aan al onze
retourvoorwaarden. Elke afwijking hiervan kan een weigering van de retour tot
gevolg hebben:
- De producten dienen compleet (inclusief
alle accessoires, handleidingen en documentatie) te zijn.
- Producten dienen onbeschadigd en in de
originele (onbeschadigde) verpakking te zitten. Producten mogen geen sporen
van gebruik vertonen, ze mogen enkel bekeken worden zoals dit in een fysieke
winkel zou gebeuren. Als u de producten toch installeert of in gebruik neemt,
betekent dit dat u de producten aanvaardt.
- De originele verpakking dient zich steeds
in minimum één buitenverpakking te bevinden.
- De originele verpakking mag niet op eender
welke manier besmeurd zijn (bijvoorbeeld door labels, stickers,
beschadigingen, opschriften, e.d.).
- Wanneer u uw retourdocument hebt ontvangen,
heeft u 14 kalenderdagen de tijd om uw retourzending aan ons te
bezorgen.
Uitzonderingen
- Het herroepingsrecht geldt niet voor
producten op maat gemaakt voor de klant, maatwerk of op producten die
duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.
- Het herroepingsrecht geldt niet voor
artikelen die gebruikt, beschadigd of niet volledig zijn.
- Het Europese herroepingsrecht geldt niet
voor zakelijke klanten (i.e. klanten met een bedrijfsnaam en/of BTW-nummer).
- Het Europese herroepingsrecht geldt
uitsluitend voor bestellingen geleverd in de 28 EU-lidstaten + IJsland,
Liechtenstein en Noorwegen.
Hoe retour terugsturen?
Volg
onderstaande stappen indien u uw bestelling wenst te herroepen en terug te
sturen.
- Laat ons via e-mail weten dat u uw
aangekochte product wenst terug te sturen, en dit binnen de 14 dagen na
ontvangst van uw bestelde product. Vermeld steeds uw klantnummer,
factuurnummer en de producten die u wenst te retourneren. Wanneer u uw
retourdocument hebt ontvangen, heeft u 14 kalenderdagen de tijd om uw
retourzending aan ons te bezorgen. Het vermelden van de reden van retour is
dus niet verplicht maar kan wel nuttig zijn voor ons om onze service te
verbeteren.
- U laat het product op uw kosten en risico
bezorgen op het volgende retouradres:
E.V.I. BVBA
Fabrieksstraat 1A
3980
TESSENDERLO
Indien
het product verloren gaat en/of beschadigd wordt tijdens de retourzending, is
dit dus op uw verantwoordelijkheid en kunnen wij niet aansprakelijk
worden
gesteld.
- Als de retourzending aankomt in ons
magazijn, gaan wij z.s.m. na of het product voldoet aan de retourvoorwaarden
en stellen u van onze beslissing op de hoogte via mail. Indien het product
voldoen aan de retourvoorwaarden zullen wij het volledige orderbedrag
crediteren op uw account.
Let op: wij zullen u enkel de betaalde
prijs voor de goederen excl. verzendkosten terugbetalen.Ook
de verzendingskosten om het product te retourneren zijn steeds voor uw
rekening.
Indien het product in beperkte mate afwijkt van
onze retourvoorwaarden (i.e. indien het product nog geschikt is voor
wederverkoop), kan de retour wel aanvaard worden. Echter kunnen er u in dit
geval kosten voor waardevermindering aangerekend worden.
- Indien het product niet aan de
retourvoorwaarden voldoet, blijft het uw eigendom en dient u het binnen de 14
kalenderdagen terug af te halen. Indien gewenst kunnen wij in dit geval het
product, op uw kosten, terugsturen met een transportfirma. Indien de
geweigerde retour na 14 kalenderdagen nog steeds in ons magazijn staat, zal u
via mail op de hoogte worden gebracht dat het product niet meer onze
verantwoordelijkheid is. Vanaf dan kunnen er u opslagkosten aangerekend
worden.
Waarborgen en garantie
De
garantieperiode is standaard 2 jaar op de verlichtingstoestellen en elektrische
materialen (dus niet op de lichtbronnen en batterijen).
Garantie
wordt voor zichtbare gebreken uitgesloten vanaf de aanvaarding der goederen in
onze magazijnen. De garantie is beperkt tot de vervanging door gelijkwaardige
goederen, waarbij eventuele gevolgschade en eventuele kosten zoals transport,
verzekering door de koper worden gedragen.
De
waarborg vervalt indien de bij de goederen meegedeelde
onderhoudsvoorschriften/handleiding niet werden nageleefd, indien er verkeerd
gebruik is geweest van het geleverde product of indien de klant zonder onze
uitdrukkelijke toestemming veranderingen liet uitvoeren.
De
verkoper kan niet aansprakelijk gesteld worden voor beschadiging van toestellen
of installaties te wijten aan de weersomstandigheden zoals sneeuw, storm, hagel,
waterinsijpeling, blikseminslag, enz..; defecten veroorzaakt door overspanning
van het elektriciteitsnet; defecten veroorzaakt door het verkeerd aansluiten van
toestellen en bekabeling door de klant; slijtage of defect als gevolg van
nalatig onderhoud, oververhitting door gebruik van een te hoge wattage gloeilamp
of halogeenlamp; indirecte kosten veroorzaakt door het buitenbedrijf van het
defecte artikel.
Garantie
1.
De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de
overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen
van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming
van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of
overheidsvoorschriften.
2.
Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling
doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument, ter zake van een
tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer, jegens de
ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op
afstand.
Klachten
Elke
klacht dient ons binnen de 3 werkdagen na levering aangetekend te worden
verzonden; na deze termijn worden de goederen verondersteld te zijn goedgekeurd.
Verpakkingsmaterialen moeten worden behouden voor inspectie. Indien de klant
weigert de goederen te ontvangen, zullen deze opgeslagen worden op kosten en
risico van de klant, tot volledige betaling.
De
consument ontvangt binnen de 5 werkdagen een termijn waarin hij een voorstel tot
oplossing van het geschil van de verkoper zal ontvangen.
Hoe betalen?
VIA
WEBSHOP
U kan betalen via de betaalpagina van onze webshop
VIA
OVERSCHRIJVING
Ons rekeningnummer: BE70 7351 3220 5025 BIC
KREDBEBB
BIJ AFHALING
Contant, via BC in de winkel.
De
niet-betaling van een factuur op haar vervaldag brengt de onmiddellijke
opeisbaarheid van alle zelfs nog niet vervallen facturen met zich mee, en laat
ons tevens toe alle lopende bestellingen te schorsen of te annuleren.
Bij
niet betaling: zie onze algemene voorwaarden.